berblog kembali,,,......

Wednesday, January 07, 2009

assalamu'alaikum buat sesiapa sahaja yang membaca sekarang,.(ade kew)..harap2 ada..
(*_*)..

sudah masuk tahun baru 2009 dan 1430 H,umur pun dah mencecah 21 tahun pd tanggal 28 dis yang lepas.sebenarnya amalan sambut besday x biasa kami amalkan dlm famili,tapi kalau ada org bg hadiah,terima jelah.tapi adik bongsu saya yg beria2 nak sambut besday dia,ma pun ikutkan jelah,anak bongsu katakan,nakal2 pun kami layan gak,,haha...jadi kesayangan kakak 2 ngan abang2 dia...ade je kami belikan baju la,itu ini,tapi baju la slalu beli,kalau pi mana2,mesti beli baju untuk dia ,sebab dia kecik,jad murah la,save...hehe..
update :
1)isu zionis dan kedegilannya x habis2 menyerang palestin,..korang baca la kat website ,paper,radio ,semua tgh duk siarkan berita pasal nie.utusan yg kdg2 isu muka dpn x bape sya suka,akhir2 nie banyak siarkan pasal zionis laknatullah angkuh,sombong,jahat,x sedar diri menumpang kat tnah orang...dan sekutunya,,.OIC dan pemimpin Islam,negara Islam mane???..hatta saya rasa pemimpin fatah pun dah belot,sedarlah,kamu pun org islam,jgn tunduk pada kafir amerika tuh!pemimpin arab pun satu hal..dah macam2 msyarakat dunia buat,...bila tengok paper,gambar menyanyat hati semua...syahid dibawah runtuhan rumah,nampak kepala je..harap sangat2 semua remaja islam kat luar sedar penderitaan umat islam,dan insaf la...stop buat perkara x berfaedah,lagha2 tuh.


اللهمَّ إناَّ نجعَلُكَ فِى نُحُورِ أعدَاءِناَ وَ نَعُوذُ بِكَ مِن شُرُورِهِم اللهم بَدِّد شَملَهُم و فَرِّق جَمعَهُم وَ شَتِّت كَلِمَتَهُم وَزَلزِل أَقدَامَهُم وَ سَلِّط عَلَيهِم كَلباًَ مِن كِلاَبِكَ يا قَهاَّر يا جَباَّر يا مُنتَقِم يا الله يا الله يا الله
اللهم يا مُنزِلَ الكِتاَبِ ويا مُجرِيَ السَّحاَبِ ويا هاَزِمَ الأَحزَابِ إِهزِمهُم إِهزِمهُم إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم
Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,Ya Allah,Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka,Goncangkan pendirian mereka,Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada merekaWahai Tuhan Yang Gagah Perkasa,Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum,Wahai Tuhan Yang bersifat Murka,Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,Kalahkan mereka,Kalahkan mereka,Kalahkan mereka,Dan menangkan kami ke atas mereka.Amien….
"selamatkan pejuang hamas dan penduduk palestin,Ya ALLAH"

2)pilihanraya KT
doakan kemenangan Islam pada 17 jan ni.

3)tepati janji pada diri sendiri
pernah x anda semua membuat azam,dan perjanjian dengan diri sendiri
ok,contohnya:
-sem nie x tak balik rumah tiap2 minggu,tup2 bila tiba waktunya anda x tepati janji itu
-x nak datang kelas lambat dah
-x nak minat2 org dah,penat otak ...(aku insan biasa)..hehe..
-nak jadi orang rajin sedunia...
tiba2 anda x tepati,iman x cukup kuat nak bermujahadah melawan nafsu,next time dah x tak nak buat apa2 janji pada diri sendiri,sebab dah tau ,x mungkin ditepati....lepas tu ikut je ape nak buat,..maknanya kita dah hilang keyakinan dengan diri kita sendiri,kita dah hilang kawalan diri..oh,inikah sikapku,,dah masuk umur 22(ikut tahun2009),x matang langsung.ok,disini dititipkan camna nak tepati janji dengan diri sendiri:
-berjanji dalam batas kemampuan dan kebolehan ,erti kata lain ialah realistik,maknanya yang semampu mungkin.
-dahulukan janji terhadap perkara 2 yang penting dahulu,janji dengan Allah,taati Allah,insyaAllah perkara lain akan seiring dengan nya secara automatik.
-jangan frust ye,kalau janji tidak dikota,dengan syarat dah mencuba deh...cuba dulu 300kali....him nae ja....jujur pada diri,muhasabah diri dengan jujur,perbaiki diri dengan pertolongan ALLAH.
4)MPI ke-11-alhamdulillah,minggu penghayatan islam program paling panjang kat kampus ni.macam ada didlmnya.kali nie ,ia menampilkan orang famous,seperti Pahrol Juoi-ceramah hiburan dlam islam,Fadzilah Kamsah,Kumpulan Raihan.Tahun lepas ,batch kami yang handle,huh,semangat berkobar2.sy jd ajk x kurang bertauliah menghandle bab nikah kawin..hehe...Tajuk forum bicara ad-din (esok,Khamis kul 8.30 malam)pun macam best,"salahkah aku bercinta"menarik2,bercinta boleh jadi dgn sape atau ape,harap sangat segala persoalan akan terungkai,jom!masyarakat kampus hadiri forum ni,luangkan masa mu untuk hadiri majlis ilmu.hati kita akan mati kalau x hadiri majlis ilmu 40 hari,bila hati dah mati,buat dosa pun x rasa apa2.astaghfirullahal azim..
tinggal berapa program ade dalam MPI nie,cepatnya masa berlalu,forum bicara ad-din,larian palestin,ceramah pasal palestin,kursus kepimpinan dinamik,konsert raihan,sukaneka,penutup.masa jadi student ni la nak join benda2 gini,nanti kat luar susah ,bayaran mahal,kekangan masa dan kerja.

selamat berusaha buat anda yang sedang membaca,
seeru 'ala barakatillah.
Allah berfirman: Wahai Tuhan kami!jgnlah Engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau memberi petunjuk kepada kami,dan kurniakanlah kami limpah rahmat dari sisi Mu.Sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang melimpah ruah pemberianNya"-Ali-'Imran:8-

dan terimalah lirik nasyid ditulis Pahrol Juoi,munsyid in -team,tajuk:ku serah cinta..best lirik nya...ya Allah,kuserahkan cintaku bukan lagi pada manusia,..hayatinya..
Ku Serah Cinta
Album : In-Team'04Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com
Ku serah segala ketentuan
Biarlah masa yang berbicara
Dipangku wajah yang layu
Dan aku telah jemu
Aku tidak mahu berpaling
Pada yang mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri
Hadirnya mengundang penat
Akan ku serah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan
Aku semakin tidak peduli
Apa yang mungkin akan terjadi
Kerana gerak dan tindakanku
Mahu bebas dari masalah

Ku serahkan cinta ini
Hanya padaMu, oh Tuhan

Akan ku serah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan
Aku adalah aku sekarang
Biar terbuang tetap berjuang
Akan ku serahkan jiwa ini
Sepenuh hati dengan keikhlasan
Aku adalah aku yang sekarang
Ku serahkan cinta ini

4 comments:

kakchik said...

Assalamulaikum.
Lama sungguh adik tak blogging ya sebab ada juga bbrp kali kakchik singgah dok baca pasal cuaca tu. Kali ni panjang juga entrinya tu. KakChik tak sempat pun nak gi MPI baru2 ni sb gi KT masa tu. Ingat nak juga tengok azizi berniaga buku. Mohainey kenal tak azizi tu?

muhayniey said...

Waalaikumussalam,kak chik..
saya merajuk kejap,hehe....result hari tu teruk,macam2 konflik dalaman.=)biasa la manusia biasa.
nanti datang la konsert Raihan,esok ,sabtu 10 januari kat Dewan Utama pukul 8.45 malam.oh,gi KT,bagusnya kak chik,moga Allah memberi kemenangan.Azizi niaga buku.x nampak plak.saya kenal, dia org femes..^0^.
p/s:nanti akak reply deh saya conteng wall facebook kak chik.

mumu maira said...

gudlak mohaini :)

muhayniey said...

thanx mumu =)