zaman kecik2

Thursday, May 05, 2011

Assalamualaikum,
ini n3 kedua untuk hari ni.


Mak saya cerita, zaman kecik saya budak yang rajin,rajin macamana?
Masa mak saya tengah masak pun, saya datang dekat mak nak suruh dia ajar mengaji Quran, rajin kan?
Lepas balik sekolah pun, terus buat kerja sekolah, baca buku,tapi itu semua zaman belum baligh lagi, hati pun bersih lagi. 


Zaman dulu, tengok tv pun cerita Usop Sontorian, Doremon, Keluangman je.Power rangers x minat.Pastu yang ilmiah sikit,Along(yang pakai maskot),ada Siti Sifir.Kelakar bila fikir balik.Ada satu lagu yang saya ingat, "anak rusa nani,...."Tak kurangnya minat lagu balada macam kump spoon, ape lagi ye x ingat. Tapi sangat jarang tengok tv, sebab rumah x de tv,nak tengok pun pergi rumah jiran. Jadi, masa banyak di buku @ main2 dengan kawan; pergi mandi sungai, main masak2, "camping", mainan kg-main guli, tenten. nusuk(menyorok). Naik basikal Semua itu zaman kanak2 masa saya di Felda Chiku 03, Gua Musang.Umur 4-11 tahun.  Zaman air tak ada, kena pergi mandi perigi hari2, mujurlah kecik lagi, mandi tak pakai baju pun tak pa. Terjumpa babi hutan  adalah perkara biasa. 


Rajin rupanya budak ni zaman kecik.Orang kata masa semangat tengah pudar, kenanglah dulu anda rupanya pernah "berjaya".Apapun sekarang saya disini, zaman itu sudah lebih 10 tahun berlalu. Moga apapun yang pernah berlaku, baik atau buruk, akan diteladani oleh saya. InsyaAllah.


Memang suka banding2, 
http://muhayniey.blogspot.com/2008_04_01_archive.html

0 comments: