Monday, May 26, 2008

cinta~jangan layan,tapi lawan pun jangan


nie adalah head entri ust .hasrizal,tapi x pe,sekadar mahu juga meluahkan sesuatu.kalau masuk bab2 cinta mesti mata yang ngantuk pun terus tak ngantuk,jantung yang berdenyut secara normal akan tiba2 berdegup kencang bila nama orang yang disukai disebut.x gitu?normal la,saya pun pernah rasa,dan akan rasa lagi ,sebab ini fitrah,.


ye..ini fitrah ,tapi kalau fitrah ini dijadikan alasan untuk menjadi hamba kepada nafsu semata,apa jadi?jadilah kita manusia yang x bersyukur dengan nikmat ALLAH,salah guna nikmat,Allah dah kata jangan dekati zina,tapi buat2 x igt,,

saya bagi contoh,kalau kita lawan cinta masa disekolah,memang habis2 an lawan,tapi masa masuk universiti nanti,tiba2 meletup,masa tue la kita akan layan cinta ,sepatutnya kawal la perasaan tue ..


luahan hati----orang akan menilai orang lain melalui penampilan,betul tue,tapi kadang2 aku rasa aku nie teruk betul,perangai x serupa penampilan,tapi aku lebih selesa dengan penampilan camni......ada orang kata"ingatkan baik,peramah,sopan,cakap pun lembut je",hahaha,itu bukanlah aku,tapi,hakikatnya aku cuba untuk menjadi baik,,mungkin penampilAN ini adalah disebabkan pernah bersekolah agama dulu...kalau orang kata kita pendiam,lagila makin pendiam aku nih,tapi,aku x salahkan diorang,sebab aku lebih suka luahkan sesuatu dengan tulis kat mana2,when i explain sumthing,vey simple,i'll answer them..huhu..but i hope this amal blessed by ALLAH SWT.


tak dikatakan manusia ,jika dia tak lupa,

dan tak dikatakan hati,jika ia tidak berubah,

ya muqallibal qulub,thabbit qalbi 'ala dinika.....

No comments: