Tuesday, October 21, 2008

besday budak ini...

kepenatan sampai tertidur atas kerusi

19 oktober 1998


ahmad hafizulddin

dilahirkan di hospital gua musang

masa tu ma 41 tahun(anak bongsu la kiranya(^0^)
aku darjah 5
pagi 19 oktober,hari deepavali hari tue, ma buat bihun goreng dgn kek span
masa tue abg dan akak aku duk kat kampung
jadi,aku merangkap anak sulong la waktu tu
tengahari tue aku dgn adik2 makan tengahari kat rumah jiran(masa tue ayah dah hantar ma gi hospital)
pastu malam tue baru kami pergi melawat kat hospital
masa ma pantang ,ayah aku masak,
paling aku ingat ayah aku letak soda bicarbonat dalam telur goreng,
kembang telur tue..hihi..
dia membesar kat kampung (rumah kami skrg)
manja dengan ma
dia liat sikit nak solat
asyik bagi alasan
mungkin sebab pengaruh televisyen
suka benar nonton kartun
postmen pet,ketapi thomas,ultraman,fairly odd parents,spongebob,jimmy neutron,
apelagi ek.,,avatar..geng bas skolah,dan yang sewaktu dengannya yg ada kat astro
dah pandai guna komputer
suka guna laptop aku,n kak aku
tapi kesian kat dia,dia x pandai sangat bahasa inggeris,math dan sains dlm BI,
aku harap2 sgt kerajaan semak balik ko-k dlm BI nie,kesian budak2 ,tmbh2 yg duk luar bandar,kalau mak bapak x belajar BI,mane diorg nk tanye kalau nak siapkan kerja rumah.
kalau dia malas nak tanya orang,dia akan buat ikut suka hati dia.
ayat ma aku setiap kali bermulanya hujung minggu"apih,tak dok kijo sekoloh ko"
apih jawab"ado,nanti la buat,lambat lagi ,hari nie baru hari jumaat"
sabtu malam ahad,dia akan tidur lewat gara2 nak siapkan kerja rumah.
tapi,disebabkan dia ank bongsu,special treat la ckit,pagi2 ayah hantar pi sekolah,gara2 begnya yg sgt besar,dia nie kurus kering.
duit raya paling banyak dapat.abg2 ,kakak,saudara bagi,tp hari tue die raya dia hilang,..menangis berlagu la dia..sampai hari nie x jumpa..
makan nya x memilh sangat,tapi suka makan ayam pedas(aym msk merah)
hari tue,masa pergi beraya rumah nenek sebelah ma,nenek kata dia hensem,dia pun tersipu2 malu..^0^
harapan aku,spy dia rajin pi sekolah,jadi anak soleh.
"Setiap anak itu dilahirkan mengikut fitrah(suci bersih),maka ibu bapanyalah yg menjadikannya sama ada Yahudi,Nasrani atau Majusi"-riwayat muslim
hidup ini ada tujuannya..boleh rujuk surah ad-dzariyat(56-57)









No comments: